Co se stane, když se ředitel výrobní firmy rozhodne, že by chtěl "firmu bez šéfa", tzn. takovou, kde nemusí řešit operativní věci, upomínat lidi a kontrolovat je. Firmu, kde týmy dělají samostatná rozhodnutí, cítí zodpovědnost za výsledky a jsou hrdí na svou práci. Na začátku byla definice firemních hodnot. Co se stalo pak, jak to vzali dělníci, a tři nejužitečnější tipy pro ty, kteří se chtějí vydat touto cestou.
Svět se změnil. Většina firem a korporací ne. Ještě stále se drží toho, co fungovalo dřív - hierarchického rozhodování, kontroly a zaměření na výkon. Budoucnost ale bude patřit firmám, které se dokáží rychle přizpůsobit změnám, fungují na nových principech leadershipu a mají kulturu založenou na otevřenosti a důvěře. Láká vás to? Chcete vědět, které kroky udělat jako první a kterým se raději vyhnout? Žádná teorie, ale realita (někdy trochu drsná) z případové studie ve slévárenské firmě.
VYNCKE je již více než 100 let značkou v oblasti výroby energie z biomasy a odpadů. Zahraniční, rodinná, tak trochu jiná firma s výjimečnou firemní kulturou & prostředím. Jaké to je mít v práci skvělé kolegyně a kolegy, a také bar, ohniště, jezírko, ovocný sad, či lesní zasedačku? Jak tvořit firemní kulturu v nadnárodním podniku sídlícím v 7 zemích světa tak, aby stále žila principy rodinné firmy? Veronika Vás nechá „zažít VYNCKE“.
O vše výše uvedené se s vámi rád podělí Zdeněk Němec, HR Senior Architect ze společnosti LMC s.r.o. Konzultaci zdarma si můžete zamluvit i předem na Zdenek.Nemec@lmc.eu.
Adam Hazdra: Co o vás říkají zaměstnanci na Atmoskop.cz?
Přijďte si poslechnout, jak funguje Atmoskop, největší a nejrychleji rostoucí portál s hodnoceními firem, a nechte si udělat analýzu pro svou firmu na míru.
Na HRko bude Adam Hazdra, který projekt Atmoskop.cz ve společnosti LMC už od jeho spuštění v r. 2017 vede. Konzultaci zdarma si můžete zamluvit i předem na Adam.Hazdra@lmc.eu.
Pokud odhlédneme od samozřejmosti, jakou je hospodářský výsledek, bez kterého žádná z firem nemůže existovat a zaměříme se na lidi, kteří spolu tráví významnou část dne a kteří jsou zodpovědní za výkon, uvidíme potřeby, jež má každý z nás. Být součástí celku, kde sdílíme stejné či podobné hodnoty. V tomto pohledu jsme všichni stejní a sobě rovni. Zde není hierarchie. A je nezbytně nutné tyto naše potřeby uspokojovat a neustále je připomínat. Proto je tu CHALLENGER.
Na ÚSPĚŠNOST NÁBORU se díváme ze dvou hledisek. 1.„Time to hire“, který jsme společně s MORAVSKOSLEZSKÉ INVESTICE A DEVELOPMENT, A.S. snížili na minimum díky odstranění nutnosti osobního setkání s uchazeči. Jak?Jednoduše tak, že jsme na silné, slabé stránky uchazečů i to, na co si dát pozor, poukázali díky nástroji pro osobnostní diagnostiku, HR Solution, dopředu. 2. Kvalitu náboru vyhodnocujeme také z dlouhodobého hlediska, kdy sledujeme úspěšnost kandidáta v dané pozici i jeho fluktuaci. Práce ve veřejné sféře vyžaduje specifické kvality, které jsme u uchazečů zjišťovali měřením celků vědomí (pocity + postoje). Mimo profesní praxi musí uchazeč „zapadnout“ do charakteru organizace, typu práce, pozice i kolektivu. S touto perspektivou jsme vybírali ředitele příspěvkových organizací i další zaměstnance. Spoluspeaker: Ing. Hana Gavlasová, zástupce ředitele v MSID
Zdeněk Němec: Co o vašem náboru říkají data?
O vše výše uvedené se s vámi rád podělí Zdeněk Němec, HR Senior Architect ze společnosti LMC s.r.o. Konzultaci zdarma si můžete zamluvit i předem na Zdenek.Nemec@lmc.eu.
Adam Hazdra: Co o vás říkají zaměstnanci na Atmoskop.cz?
Přijďte si poslechnout, jak funguje Atmoskop, největší a nejrychleji rostoucí portál s hodnoceními firem, a nechte si udělat analýzu pro svou firmu na míru.
Na HRko bude Adam Hazdra, který projekt Atmoskop.cz ve společnosti LMC už od jeho spuštění v r. 2017 vede. Konzultaci zdarma si můžete zamluvit i předem na Adam.Hazdra@lmc.eu.
Mnohé firmy dnes investují velké prostředky do náboru nových zaměstnanců, ale poté zapomínají na jejich rozvoj a následné udržení. Scholasticus Talent Management Systém pomáhá firmám nejen vyhledávat nové talenty, ale také zjednodušuje jejich rozvoj formou online vzdělávání a pravidelného hodnocení. Na workshopu si prakticky ukážeme, jak lze v systému Scholasticus jednoduše vyřešit nábor nových zaměstnanců a jejich úspěšný onboarding.
Při nasazení online nástroje na hodnocení a rozvoj do firmy se téměř vždy objeví otázka adaptace. Jak představit lidem, že primárním cílem hodnocení není represe, ale motivace a zlepšení rozvoje? Jak vlastně prodat online nástroj vlastním lidem? Jak zapojit manažery a samotné zaměstnance do hodnocení? Jaké argumenty a přístup použít, aby se proces rozvoje zaměstnanců stal kontinuálním? A co zpětná vazba, jak s ní pracovat? Na workshopu ukážeme případovku, kde na toto vše bude odpověď. A samozřejmě dáme velký prostor dotazům.
ARTIN je brněnská vývojářská firma, kde v minulém roce zavedli hodně neobvyklý benefit pro své lidi. Neomezenou dovolenou. A vyplácí se. Právě o zkušenostech s neomezenou dovolenou ve firmě přijede na HRko #3 vyprávět Andrea Najvárková, HR business partner v ARTINu.
AKVA - Akademie KVAlity Jeho přednáška nám ukáže, jak si ve firmě SKF vychovávají své vlastní techniky kvality ("Akvisty") dle konkrétních požadavků firmy. Celý projekt, který již úspěšně realizovali čtyřikrát, firmě přináší mnoho "benefitů" jak zaměstnancům, tak firmě jako: Co získají zaměstnanci? Zvýšení kvalifikace Změna pozice a pracovní náplně – „pomocník kvality ve výrobě“ / „kádrová rezerva“ Vyšší osobní prestiž / perspektiva u firmy Co získá firma? zajištění kvalifikovaného personálu do budoucna stabilizace a motivace personálu, který umí a má ambice možnost přerozdělení kompetencí výroby a kvality (včetně důvěry v zodpovědnost za kontrolu) budeme operativnější, výkonnější (budeme vyrábět kvalitu) U nás se snažíme personální politiku dělat v souladu s etikou a hlavně, abych tak řekl, slušně. Každý člověk má svou hodnotu a ne vždy je možné všechny nějak zatřídit do kategorií, pozic a tříd. Hodně záleží na atmosféře a firemní kultuře. Ne té, která visí na nástěnkách a oficiálním webu, ale té skutečné, ve které se denně pohybujte, ve které prostě žijete a pracujete. Právě to mne u nás baví a těší mne, když od návštěvníků naší firmy dostáváme zpětnou vazbu, že právě toho si u nás všimli a líbí se jim to.
Gabriela má v Coca-Cola na starosti HR a jedním z projektů, které zde rozvíjí je Trainee program pro nové kolegy. Jak k němu přistupovat, co se vyplatilo a co naopak nefungovalo? Gabriela má připravenu konkrétní případovku, jak na 166 lidech ve firmě Trainee program budují. Řekne vám, podle čeho lidi do programu vybírají, jak nastavují cíle a vůbec, jak s mladými talenty pracovat od A do Z. O tom na HRko #3 v Ostravě.